JOBID:110335753960

Product Manager / 栄養剤事業部

アボットジャパン合同会社

  • プロダクトマネジメント

  • 医療機器メーカー/医療関連サービス

  • 東京都

  • 600万円~1000万円

募集要項

  • 職種
    プロダクトマネジメント
  • 業種
    医療機器メーカー/医療関連サービス
  • 職務内容
    【MAIN PURPOSE OF ROLE】
    Implement a marketing and sales strategy for one or more of the organization's more complex, controversial, or strategically significant products/services in order to meet established sales or market share targets.
    【MAIN RESPONSIBILITIES】
    ○ Conduct market research, oversee product development and design, set prices, launch new products, oversee advertising campaigns, and monitor sales performance to effectively market assigned products/services.
    ○ Monitor, analyze, and evaluate domestic and international market trends, consumer behavior and competitor activity to identify market opportunities for the product/service.
    ○ Monitor, analyze, and evaluate product performance and customer feedback to generate new product ideas.
    ○ Identify product/service changes to meet customer needs.
    ○ Liaise with other areas of the organization (e.g., production, R&D) to implement these changes.
    ○ Prepare sales forecasts and budgets.
    ○ Monitor sales volume, revenues and costs against forecasts.
    ○ Adapt plans to improve the sales performance of the product/service.
    ○ Liaise with advertising and promotions specialists to design sales campaigns and sales collateral for the product/service that are effective and appropriate for the target audience.

    【About Nutrition Business】
    Our global Nutrition business develops science-based nutrition products for people of all ages, from helping babies and children grow, to keeping adult bodies strong and active. Millions of people around the world count on our leading brands – including Similac®, PediaSure®, Pedialyte®, Ensure®, Glucerna® and ZonePerfect® – to help get the nutrients they need to live their healthiest life.
  • 勤務地
    東京都
  • 給与
    600万円~1000万円
  • 給与(詳細)
    前職、経験を考慮し決定
  • 応募資格
    ○ Minimum 4 years in marketing in healthcare (pharma much preferred)
    ○ University/College Degree

会社情報

  • 会社名
    アボットジャパン合同会社
  • 本社所在地
    〒108-6305 東京都港区三田3-5-27 住友不動産東京三田サウスタワー
  • 資本金
    22億6600万円
  • 従業員数
    連結約2,300名
  • 会社HP
    http://www.abbott.co.jp/
  • 企業の特徴
    アメリカ・イリノイ州に本社を持つAbbott Laboratoriesは1888年に創業され、世界100カ国以上で事業を展開するグローバルヘルスケア企業です。

    日本においては、治療機器、臨床検査、糖尿病ケア、栄養製品の4つの事業領域で製品とサービスを展開しています。
    同社の強みは、世界規模の研究開発力と、それを日本の医療ニーズに合わせて展開する柔軟性にあります。
    グローバルで確立された技術と品質を、日本国内の医療現場に適した形で提供できる体制が整っています。

    また、患者中心のアプローチを重視し、医師・医療従事者との連携のもと、QOLの向上につながる製品開発に力を入れています。
    予防から診断、治療、健康維持に至るまで、人生のあらゆる段階で人々の健康を支えるトータルソリューションを提供していることが最大の特徴です。

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糖尿病事業の収益の柱である血糖計やインスリン用注射針をはじめとした商品群を国内市場で売上シェア拡大し、当事業全体の基盤商品の中長期的な収益の確保と成長を実現すべく、マーケティング部門として、プロダクトミックスの最適化を推進できるメンバーを募集します。 ○マーケティング調査・分析に基づく成長戦略を立案します ○国内市場をスコープとした販売戦略の立案、国内の営業メンバーと連携した販売を推進します ○新商品企画プロジェクトにおいて、開発・薬事・臨床開発・デザイン・品質保証・提携先など様々なステークホルダーを取りまとめながら、マーケティング戦略のインプリメンテーションとプロジェクトマネジメントを実行します ○製品の企画から開発推進のアップサイドマーケティングから販売戦略のダウンサイドマーケティングまで担います ○営業と同行した営業訪問、工場での開発メンバーとの打ち合わせ、学会参加などで国内出張が月数回ございます。

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