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(1~10件を表示中)

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  • JOBID:111326185203

    マーケティング / 手術支援ロボット

    リバーフィールド株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都,大阪府

    • 400万円~700万円

    患者さんの負担の少ない手術を実現する手術支援ロボットを開発している会社です。 国内では手術支援ロボットによる手術の保険適用範囲が大幅に拡大し、 医療現場・患者さんからのニーズがますます高まる注目の医療機器です。 ○医師へのニーズ調査、販売チャネル拡大に伴うマーケット調査 ○マーケットに基づく営業企画立案、戦略立案 ○既存医療機関・販売代理店との交渉、販売サポート ○自社製品のデモンストレーション ○医療学会、展示会等での自社製品の説明・プレゼンテーション ○外科手術の見学・立ち会い 【やりとりを行うお客様】 国内の医療機関、外科医を中心とした医師、販売代理店等。 海外展開を視野に入れており、海外出張の機会もあります。 【取り扱い製品】 手術支援ロボット、空気圧駆動型ロボット鉗子システム、他多数 少人数のベンチャーゆえに、業務内容は多岐にわたりますが、一人一人の裁量も大きく、 ご経験やスキルを思う存分活かしていただける環境です。

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  • JOBID:108563264207

    Marketing / Acute Care

    日本ストライカー株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 700万円~900万円

    ○ Author and leverage marketing team to create key strategy documents: strategic plan, annual marketing plan, product launch plans, etc ○ Surface new or unexpressed customer needs, leading to product/program improvements ○ Adhere to organizational protocols, practices and procedures for gathering competitive information ○ Drive segmentation and targeting methods to improve commercial efficiency ○ Develop pricing approach consistent with the marketing strategy and brand positioning ○ Accurately forecast resource needs ○ Establish metrics and goals/success criteria and milestones ○ Demonstrate financial acumen ○ Hold self and others accountable to deliver high quality results with passion, energy, and drive to meet business priorities ○ Mentor, develop and inspire others ○ Collaborate and influence others on cross-functional teams, advancing partnerships to achieve business objectives ○ Develop key relationships with industry/market thought leaders, organizations, and institutions, in collaboration with other marketing leaders

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  • JOBID:111690734266

    マーケティング担当 / 輸液ライン

    テルモ株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 500万円~850万円

    メディカルケアソリューションの売上・収益を牽引する製品に携わることができます。 チームメンバーはいずれも若く、柔軟な発想で新しい成長機会に向けて明るくチャレンジしている環境です。 輸液ライン以外に、輸液システムを構成するケモセラピー、MEポンプ、デジタルソリューションのアソシエイトと密に連携し、輸液システムとしての戦略立案・ソリューションの発案・実行が可能です。 現在、アジア・南米・欧州・中国を中心に海外展開も実施しており、将来的にはグローバルにおける輸液システムの向上にチャレンジできるのが大きな魅力です。 【職務内容】 ○輸液ラインビジネスのリーダーの下、国内ビジネスを中心にクローズド輸液セット等の開発・マーケティングを推進します。 ○将来的には、主力商品であるシュアプラグADの海外展開も視野に入れ、各国の市場導入にも関与する可能性があります。 【担う役割】 ○輸液ラインビジネスを取り巻く国内外の市場動向や市場機会を考慮し、事業計画/マーケティング戦略を策定します。 ○国内外の市場課題を抽出し、新たな価値創造を製品に反映します。 ○国内外の販売拠点と定期的にコミュニケーションを実施し、マーケティング推進を実行します。

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  • JOBID:110335753955

    【業界未経験歓迎】海外マーケティング / 糖尿病事業部

    テルモ株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 700万円~1200万円

    糖尿病事業の収益の柱である血糖計やインスリン用注射針をはじめとした標品群をグローバル成長市場で売上シェア拡大し、当事業全体の中長期的な成長を実現すべく、マーケティング部門として、プロダクトミックスの最適化を推進できるメンバーを募集します。 【業務内容】 ○マーケティング調査・分析に基づく成長戦略立案。 ○グローバル市場をスコープとした販売体制強化のための提携交渉、海外拠点の組織構造改革の推進。 ○新商品企画プロジェクトにおいて、開発・薬事・臨床開発・デザイン・品質保証・提携先・海外拠点など様々なステークホルダーを取りまとめながら、マーケティング戦略のインプリメンテーションとプロジェクトマネジメントを実行。 ○特に中国・東南アジアの成長機会を捉えるため、医療機関攻略だけでなく、リテール(OTC)向けのマーケティング・プロモーション戦略の立案と実行力があることが望まれる。

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  • JOBID:111259740868

    プロダクトマネジメント MIS/Women's Healthグループ

    テルモ株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 700万円~1200万円

    本社商品担当者として、婦人科領域(低侵襲手術、不妊治療)の製品拡大を 目指します。医療現場を理解し、適切なマーケティング戦略を立案し実行することが 求められます。また、商品の維持管理のために社内の適切な部署と連携し、国内外の パートナー企業との連携も推進します。 【担う役割】 婦人科(低侵襲手術、不妊治療)関連製品における以下の業務を担当します。 ○プロモーション戦略の立案および実行業務  ○プロジェクトマネジメント(品質、流通) ○海外サプライヤーとの協議、交渉 【仕事の魅力】 MIS/Women’s Healthグループでは、既存製品の拡大だけでなく、低侵襲手術や 不妊治療などの医療現場とのコミュニケーションを通じて新商品の上市に 取り組んでいます。製品戦略の立案から製品開発、販売に至るまで、 製品・サービスのライフサイクル全体に関わることができます。 また、自社開発品の海外展開や国内外の企業との提携など、幅広い経験を得ることが 可能です。

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  • JOBID:111498843842

    Marketing Director / 糖尿病関連製品

    アボットジャパン合同会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 1300万円~2000万円

    【JOB PURPOSE AND SCOPE】 ○ The position serves as a member of Leadership Team for Abbott Diabetes Care (ADC) division in Japan, providing market insights for strategic development. ○ Reporting to the General Manager, ADC Japan and working closely with the Japan and Area Senior Management, this role is responsible for any and all marketing activations for the continuous glucose monitoring (CGM) category. ○ This role leads a team based in Japan and covers cross‐functional marketing competencies including HCP, digital, consumer and customer relationship management and marketing analytics for Japan. The position also assumes and manages the team of Commercial Training team. 【CORE JOB RESPONSIBILITIES】 ○ Lead the Japan marketing strategy, positioning, content and activation for relevant audiences in the healthcare professional and consumer sectors supporting both reimbursed and cash pay opportunities. ○ Drive marketing strategic and tactical planning, execution and implementation across all HCP, Digital, and Consumer marketing channels in Japan. ○ Develop strategic brand planning, market research synthesis and insights generation and marketing analytics. ○ Design clinical and consumer messaging and implement across the path with a focus on new patient acquisition, utilization and retention. ○ Partner with other functions to deliver improvements in the customer value proposition such as Sales, Partnerships and Medical. ○ Lead development of marketing insights/slides for annual planning, business reviews and LBE. ○ Marketing execution with flair and innovation: ensure that FreeStyle Libre brand achieves high share of voice and that there is a strong link between sales results and branding efforts. ○ Measure & assess: ensure marketing campaigns/executions are data‐driven and based on insights. Ensure KPI dashboards are set to track performance of key marketing campaigns with meaningful business metrics. ○ Responsible for Sales Training, designing, delivering, and optimizing training programs that enhance the skills, knowledge, and performance of the sales organization. The core focus is to ensure that sales teams are equipped with the tools, techniques, and product knowledge needed to effectively engage customers, close deals, and drive revenue growth ○ As a member of the Leadership Team, plan and drive achievements of company vision and objectives as well as divisional mission and strategies. ○ Motivate and support the skill, competency, and career development for the marketing team.

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  • JOBID:111692531419

    Product Specialist / Endovascular

    アボットメディカルジャパン合同会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 700万円~1000万円

    エンドバスキュラー領域のプロダクトマネージャー業務をご担当いただきます。 ○市場環境、競合分析の実施 ○プロモーション戦略立案及び資材等の作成 ○新製品ロンチに対して資料作成や関係部署との調整 ○営業トレーニング資材の作成とトレーニングの実施、各種問い合わせ・リクエスト対応、院内説明会等の実施 ○学会や自社主催セミナーでの内容等を顧客と打ち合わせ ○海外チームとのコミュニケーション

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  • JOBID:108563264213

    Product Marketing / Manager / 内視鏡治療機器

    ボストン・サイエンティフィックジャパン株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 1000万円~1500万円

    事業部の経営目標と戦略を理解した上で、メンバーを育成し、チームのパフォーマンスを最大化しながら、『将来製品の種植え』を牽引する。 【主な業務】 ○カテゴリーリーダーシップ強化のための、製品の改良、開発、製品化 ○薬事戦略、保険戦略を含む、新製品ローンチプランの立案と実行 ○プロダクトライフサイクルマネジメントに沿った効果的・効率的な製品マネジメントの実施 ○製品在庫分析及び適切なフォーキャストによる在庫マネジメント ○製品苦情モニタリングを実施し、Field Action発生時には社内ステークホルダーと密に連携し事業部側のリードとして対応 ○ビジネスプランニング(中期事業計画、年間事業計画等)における、市場及び自社製品分析、及び実効性を伴った計画の策定 ○適切なOPEXの計画策定と効果的なOPEX活用の管理 【組織運営と人材育成】 ○業務目標と人材育成の達成のための、必要なリソースの分配と最適化 ○部下の育成課題を明らかにし、育成プランに基づいた育成と、チームのパフォーマンスの最大化 ○後継者の育成を念頭に置いたチームビルディングの推進 ○メンバーが活き活きと互いに切磋琢磨し、協働しながら成果を出せるチーム文化の醸成

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  • JOBID:108170155744

    Product Manager / インターベンショナル・カーディオロジー(IC)

    ボストン・サイエンティフィックジャパン株式会社

    • プロダクトマネジメント

    • 埼玉県,千葉県,東京都,神奈川県

    • 700万円~1200万円

    ○事業部戦略を理解し、その実現のために、担当製品におけるプロダクト・ポートフォリオ・マネジメントや市場分析、マーケティング戦略の策定・実行することで市場を開拓する。  ○製品上市に必要なプロセスを正しく理解し、関連する各部門と密に連携をとりながら製品上市プランの立案と実行をする。 ○営業部と密に連携し、製品拡販に必要な営業のニーズを把握し戦略・戦術へと展開する。 ○プロモーション資料の作成、学会やイベントを通じた効果的なプロモーションを計画し実行する。 ○顧客のニーズや事業部目標(ビジョン、KGI, KPI含む)を明確に理解する。 ○デジタルソースを含むさまざまな手法を駆使し、顧客や競業データを収集および分析する。 ○顧客ニーズ・製品使用動機を理解するために、自発的・主体的に顧客の声をヒアリングし、顧客から得たインサイト(新たな気付き・示唆)を戦略立案し実行する。 ○カスタマージャーニー(顧客の製品選択プロセス)を理解したうえで、上市戦略の策定と実施を行う。 ○事業部全体の目標および戦略プランに沿った担当製品・事業部の関係する製品群の戦略的マーケティングプランの複合的な立案と実行をする。 ○競合の動向(製品計画や戦略、プロモーション等)を予測・監視し、対策を検討・実行する。

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  • JOBID:108273020658

    Senior Specialist or Manager / Product Manager / Neurosurgery,General Surgery

    (社名非公開)

    • プロダクトマネジメント

    • 東京都

    • 800万円~1300万円

    1 Summary description ○ Responsible for leading and managing all aspects of assigned products including development of marketing plans, management of KOL relations, reinforcement of connectivity with global organizations (especially with Global Marketing but not limited to) in order to grow and develop General Surgery business in Japan meeting and exceeding targeted business plans. Responsible for business management at the product, product line or product portfolio and will report to Marketing Lead ○ The position manages a numerical target, such as product line sales forecast and expense budget through working closely with Sales, Marketing Communication, and Professional Education. ○ Actively participates in and often leads key projects/initiatives for executing marketing plan. 2 Essential duties and responsibilities ○ Manage the product line as a business, develop strategy and drive execution. ○ Lead strategic planning for the product line ○ Develop and execute marketing plan that includes competitive market analysis and profiling, product benefit analysis, product positioning and positioning statement, unmet needs assessment, STP (Segmentation, Targeting and Positioning) and sales strategy with based on product value ○ Develop strategic marketing programs and promotions to drive business growth effectively. ○ Develop and maintain product promotional tools including training materials for sales reps. ○ Plan and execute seminars and other educational activities. ○ Develop advocate relations and manage KOL relations. ○ Grow brand awareness through a number of activities with involvement of KOLs ○ Co-visit customers with sales reps or independent visit to enhance conversions or research the market needs, opportunities ○ Lead communication with global marketers to exchange market information and learn market access or marketing programs as best practice sharing. ○ Provide the regional market needs, market information for future product development or existing product development project ○ Co-work with supply chain management (SCM) to retain accurate sales forecast and have efficient product inventory. ○ Manage regulatory compliance by collaborating with RA/QA personnel. ○ Co-work with global and domestic Integra stakeholders to sustain and improve operations specific to the products in responsibilities ○ Coach junior marketer and strengthen company’s marketing capability

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