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14件
(1~10件を表示中)
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JOBID:110784576225
Marketing Manager / 女性用体外式・排尿カテーテル
日本ベクトン・ディッキンソン株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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【ポジション概要】 ○米国で広く採用されている尿ケアソリューション『PureWick』の日本市場への導入と市場創出をリードしており、日本BDで肝いりの製品となっています。 ○今回のポジションは、尿ケアにおけるパラダイムシフトを推進し、文化的認識を変革し、患者・介護者・医療従事者の生活の質を向上させる重要な役割を担います。 ○医療業界および社内の多様なステークホルダーと連携しながら、ゼロから新しい市場を構築するため、創造的かつ戦略的な思考力、優れた批判的思考力、卓越したコミュニケーション能力が求められます。 【職務内容】 ○日本市場における『PureWick』の導入と定着に向けた戦略的なマーケティングおよび製品計画の策定・実行 ○メディカルアフェアーズおよびヘルスエコノミクスチームと連携し、製品価値の裏付けとなるエビデンス創出戦略(経済性評価など)の設計・実施 ○国内外のKOL(キーオピニオンリーダー)との関係構築・管理を通じて、臨床的信頼性と支持を獲得 ○疾患に応じた患者・介護者の体験を分析し、戦略的メッセージの設計に活用 ○顧客ニーズを可視化し、実行可能な市場導入モデルに変換 ○グローバルのマーケティング、R&D、臨床ソリューション、メディカルアフェアーズチームと密接に連携 ○国際的なKOLや社内のクロスファンクショナルチームとの強固なコミュニケーションを維持し、整合性と知識共有を促進 (クロスファンクション) ○予算、予測、在庫の管理を通じて業務の最適化を実現 ○医療機器の変更管理プロセスをプロジェクトマネジメントの一環として遂行し、コンプライアンスとタイムリーな実行を確保 ○ブランドマネージャーおよび戦略チームと連携し、オムニチャネル戦略と運用を構築・管理 ○認知度と導入促進を目的とした統合マーケティングキャンペーンの企画・実施 ○急性期医療だけでなく在宅医療市場への拡大に向けた戦略的アプローチの策定
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JOBID:108563264210
Senior Product Specialist / 急性期治療およびモニタリング関連製品
コヴィディエンジャパン株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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700万円~1000万円
モニタリング関連製品のプロダクトマネジメントをご担当いただきます。 【主な責務】 ○特定の製品または製品ポートフォリオの日本市場での成功に明確な責任を持つ事 ○担当製品の市場における営業戦略の立案・調整を行う。 ○日本市場のダイナミズムを深く理解し、営業部およびグローバルビジネスユニットの担当者と緊密に連携し、効果的に戦略を実行する事 ○価格設定、品質関連事項の管理、および製品在庫管理といった、担当製品または製品ポートフォリオのライフサイクルマネジメントの責任を持つ事 ○既存・新製品の正しいバリュー・プロポジション(value proposition:価値の提案)を定義するために、市場調査を企画主導し、成長余地をとらえ、既存製品およびパイプラインにある製品のValue proposition (訴求価値)を定義し、戦略を策定する事
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JOBID:110335753960
Product Manager / 栄養剤事業部
アボットジャパン合同会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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600万円~1000万円
【MAIN PURPOSE OF ROLE】 Implement a marketing and sales strategy for one or more of the organization's more complex, controversial, or strategically significant products/services in order to meet established sales or market share targets. 【MAIN RESPONSIBILITIES】 ○ Conduct market research, oversee product development and design, set prices, launch new products, oversee advertising campaigns, and monitor sales performance to effectively market assigned products/services. ○ Monitor, analyze, and evaluate domestic and international market trends, consumer behavior and competitor activity to identify market opportunities for the product/service. ○ Monitor, analyze, and evaluate product performance and customer feedback to generate new product ideas. ○ Identify product/service changes to meet customer needs. ○ Liaise with other areas of the organization (e.g., production, R&D) to implement these changes. ○ Prepare sales forecasts and budgets. ○ Monitor sales volume, revenues and costs against forecasts. ○ Adapt plans to improve the sales performance of the product/service. ○ Liaise with advertising and promotions specialists to design sales campaigns and sales collateral for the product/service that are effective and appropriate for the target audience. 【About Nutrition Business】 Our global Nutrition business develops science-based nutrition products for people of all ages, from helping babies and children grow, to keeping adult bodies strong and active. Millions of people around the world count on our leading brands – including Similac®, PediaSure®, Pedialyte®, Ensure®, Glucerna® and ZonePerfect® – to help get the nutrients they need to live their healthiest life.
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JOBID:111259740871
Product Manager / 輸液デバイス・中心静脈カテーテル関連製品
日本ベクトン・ディッキンソン株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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600万円~900万円
MDS VAM (Vascular Access Management)の製品カテゴリーは重点領域の一つでありマーケティングや営業のメンバーと密接に連携しながら、ビジネスの成長を目指していただきます。 プロダクトマネージャーの役割には、強いビジネスオーナーシップとチームを牽引する推進力が求められます。 【主な職務内容】 ○製品ライフサイクル管理、予測、市場・競合・売上分析、新製品のローンチ、マーケティング戦略の策定、年間および中長期の事業計画の立案 ○効果的かつ効率的なマーケティングコミュニケーションの企画とマーケティング予算の管理 ○営業チームと密に連携し、計画された戦略や施策の実行 ○顧客とのコミュニケーション(KOLの管理・育成を含む) ○他部門、地域・グローバルのマーケティング担当者との密な連携と協働
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JOBID:111326185203
マーケティング / 手術支援ロボット
リバーフィールド株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都,大阪府
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400万円~700万円
患者さんの負担の少ない手術を実現する手術支援ロボットを開発している会社です。 国内では手術支援ロボットによる手術の保険適用範囲が大幅に拡大し、 医療現場・患者さんからのニーズがますます高まる注目の医療機器です。 ○医師へのニーズ調査、販売チャネル拡大に伴うマーケット調査 ○マーケットに基づく営業企画立案、戦略立案 ○既存医療機関・販売代理店との交渉、販売サポート ○自社製品のデモンストレーション ○医療学会、展示会等での自社製品の説明・プレゼンテーション ○外科手術の見学・立ち会い 【やりとりを行うお客様】 国内の医療機関、外科医を中心とした医師、販売代理店等。 海外展開を視野に入れており、海外出張の機会もあります。 【取り扱い製品】 手術支援ロボット、空気圧駆動型ロボット鉗子システム、他多数 少人数のベンチャーゆえに、業務内容は多岐にわたりますが、一人一人の裁量も大きく、 ご経験やスキルを思う存分活かしていただける環境です。
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JOBID:108563264207
Marketing / Acute Care
日本ストライカー株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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700万円~900万円
○ Author and leverage marketing team to create key strategy documents: strategic plan, annual marketing plan, product launch plans, etc ○ Surface new or unexpressed customer needs, leading to product/program improvements ○ Adhere to organizational protocols, practices and procedures for gathering competitive information ○ Drive segmentation and targeting methods to improve commercial efficiency ○ Develop pricing approach consistent with the marketing strategy and brand positioning ○ Accurately forecast resource needs ○ Establish metrics and goals/success criteria and milestones ○ Demonstrate financial acumen ○ Hold self and others accountable to deliver high quality results with passion, energy, and drive to meet business priorities ○ Mentor, develop and inspire others ○ Collaborate and influence others on cross-functional teams, advancing partnerships to achieve business objectives ○ Develop key relationships with industry/market thought leaders, organizations, and institutions, in collaboration with other marketing leaders
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JOBID:111690734266
マーケティング担当 / 輸液ライン
テルモ株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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500万円~850万円
メディカルケアソリューションの売上・収益を牽引する製品に携わることができます。 チームメンバーはいずれも若く、柔軟な発想で新しい成長機会に向けて明るくチャレンジしている環境です。 輸液ライン以外にも、輸液システムを構成するケモセラピー、MEポンプ、デジタルソリューションのアソシエイトと密に連携し、輸液システムとしての戦略立案・ソリューションの発案・実行が可能です。 現在、アジア・南米・欧州・中国を中心に海外展開も実施しており、将来的にはグローバルにおける輸液システムの向上にチャレンジできるのが大きな魅力です。 【職務内容】 ○輸液ラインビジネスのリーダーの下、国内ビジネスを中心にクローズド輸液セット等の開発・マーケティングを推進します。 ○将来的には、主力商品であるシュアプラグADの海外展開も視野に入れ、各国の市場導入にも関与する可能性があります。 【担う役割】 ○輸液ラインビジネスを取り巻く国内外の市場動向や市場機会を考慮し、事業計画/マーケティング戦略を策定します。 ○国内外の市場課題を抽出し、新たな価値創造を製品に反映します。 ○国内外の販売拠点と定期的にコミュニケーションを実施し、マーケティング推進を実行します。
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JOBID:110335753955
【業界未経験歓迎】海外マーケティング / 糖尿病事業部
テルモ株式会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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700万円~1200万円
糖尿病事業の収益の柱である血糖計やインスリン用注射針をはじめとした標品群をグローバル成長市場で売上シェア拡大し、当事業全体の中長期的な成長を実現すべく、マーケティング部門として、プロダクトミックスの最適化を推進できるメンバーを募集します。 【業務内容】 ○マーケティング調査・分析に基づく成長戦略立案。 ○グローバル市場をスコープとした販売体制強化のための提携交渉、海外拠点の組織構造改革の推進。 ○新商品企画プロジェクトにおいて、開発・薬事・臨床開発・デザイン・品質保証・提携先・海外拠点など様々なステークホルダーを取りまとめながら、マーケティング戦略のインプリメンテーションとプロジェクトマネジメントを実行。 ○特に中国・東南アジアの成長機会を捉えるため、医療機関攻略だけでなく、リテール(OTC)向けのマーケティング・プロモーション戦略の立案と実行力があることが望まれる。
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JOBID:111498843842
Marketing Director / 糖尿病関連製品
アボットジャパン合同会社
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プロダクトマネジメント
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東京都
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1300万円~2000万円
【JOB PURPOSE AND SCOPE】 ○ The position serves as a member of Leadership Team for Abbott Diabetes Care (ADC) division in Japan, providing market insights for strategic development. ○ Reporting to the General Manager, ADC Japan and working closely with the Japan and Area Senior Management, this role is responsible for any and all marketing activations for the continuous glucose monitoring (CGM) category. ○ This role leads a team based in Japan and covers cross‐functional marketing competencies including HCP, digital, consumer and customer relationship management and marketing analytics for Japan. The position also assumes and manages the team of Commercial Training team. 【CORE JOB RESPONSIBILITIES】 ○ Lead the Japan marketing strategy, positioning, content and activation for relevant audiences in the healthcare professional and consumer sectors supporting both reimbursed and cash pay opportunities. ○ Drive marketing strategic and tactical planning, execution and implementation across all HCP, Digital, and Consumer marketing channels in Japan. ○ Develop strategic brand planning, market research synthesis and insights generation and marketing analytics. ○ Design clinical and consumer messaging and implement across the path with a focus on new patient acquisition, utilization and retention. ○ Partner with other functions to deliver improvements in the customer value proposition such as Sales, Partnerships and Medical. ○ Lead development of marketing insights/slides for annual planning, business reviews and LBE. ○ Marketing execution with flair and innovation: ensure that FreeStyle Libre brand achieves high share of voice and that there is a strong link between sales results and branding efforts. ○ Measure & assess: ensure marketing campaigns/executions are data‐driven and based on insights. Ensure KPI dashboards are set to track performance of key marketing campaigns with meaningful business metrics. ○ Responsible for Sales Training, designing, delivering, and optimizing training programs that enhance the skills, knowledge, and performance of the sales organization. The core focus is to ensure that sales teams are equipped with the tools, techniques, and product knowledge needed to effectively engage customers, close deals, and drive revenue growth ○ As a member of the Leadership Team, plan and drive achievements of company vision and objectives as well as divisional mission and strategies. ○ Motivate and support the skill, competency, and career development for the marketing team.
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